Hoe werkt deze portal?

Deze portal is opgezet voor en door zorgprofessionals die uitleenproducten willen lenen en/of huren voor hun cliënt(en). Voordat u daadwerkelijk gaat bestellen, is het verstandig om deze korte toelichting even door te lezen.

Op deze portal vindt u alle uitleenproducten die in het kader van de Zorgverzekeringswet (Zvw) worden vergoed. Dat betekent dat voor het aanvragen van deze producten geen kosten worden berekend. Ook huurproducten kunt u direct aanvragen. Hiervoor berekenen wij een huurtarief aan uw cliënt. De hoogte van het huurtarief en de huurperiode zijn afhankelijk van het hulpmiddel en eventuele lidmaatschap van een ledenvereniging. De vermelde huurprijzen zijn inclusief BTW.

Toegang tot de portal
U heeft per e-mail een gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen. Hiermee kunt u inloggen op de portal en bestellingen plaatsen. Wij vragen u zorgvuldig om te gaan met deze inloggegevens.

Cliëntgegevens automatisch ingevuld
Bij het invullen van de cliëntgegevens helpen we u graag. Na het invullen van de geboortedatum en een van de vier andere velden, kunt u met één klik alle overige gegevens ophalen, waardoor u de bestelling snel door kunt voeren.

Bestel voor één cliënt tegelijk
U kunt voor al uw cliënten de gewenste producten bestellen, maar doe dit voor één cliënt tegelijk. Immers, na het bestellen van de producten, wordt u gevraagd de cliëntgegevens en de aflevergegevens in te vullen.

Nieuwe aanvraag of reparatiemelding
U kunt naast een nieuwe aanvraag nu ook reparaties direct via de portal aanmelden.

Over de producten
U kunt een of meerdere producten bestellen. In sommige gevallen vragen we u om het product nader te specificeren en in het selectievakje een keuze te maken. Daarna plaatst u het product in de winkelwagen.

Het assortiment is verdeeld in:

  • Uitleenproducten
  • Huurproducten particulier
  • Huurproducten ledenverenigingen

Snel zoeken
U kunt ook versneld zoeken op categorie en hulpmiddel om direct het juiste product te vinden.

Verwijsbrief
Afhankelijk van de hulpmiddelen vragen wij om een verwijsbrief. Dit zijn wij verplicht vanuit de zorgverzekeraar van uw cliënt. U kunt een foto van de verwijsbrief direct in de portal uploaden en toevoegen bij de aanvraag.

Bevestiging van de bestelling
Wanneer u een bestelling succesvol hebt geplaatst, ontvangt u een bevestiging op het scherm en een emailbericht met de bevestiging en de specificaties van de bestelling. U kunt tevens nog twee extra emailadressen (van bijvoorbeeld uw cliënt en een familielid) toevoegen voordat u de bestelling afrondt. De bevestiging zal ook naar deze emailadressen worden verzonden.

Bestellen in het kort: Snel, overzichtelijk en simpel!
1. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
2. Zoek de gegevens van uw cliënt op
3. Selecteer de producten en plaats ze in het winkelmandje
4. Controleer de (bezorg)gegevens van uw cliënt
5. Bevestig de bestelling en het is geregeld

Handleiding
De uitgebreide handleiding kunt u hier downloaden.

Klantenservice
Mocht u vragen hebben, dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen.
E-mail: klantenservice@medipoint.nl
Telefoon: 088 – 10 20 100