Veelgestelde vragen

1. Wat is Medipoint Zorgpro 2.0?

Medipoint Zorgpro 2.0 is een beveiligde bestelomgeving voor en door zorgprofessionals om direct uitleenproducten en verhuurproducten te bestellen voor de cliënt.

2. Wie is Medipoint?

Medipoint is het centrale punt voor het lenen, huren en kopen van zorg- en welzijnsproducten, met persoonlijk en deskundig advies. Medipoint heeft contracten met alle zorgverzekeraars en levert voor iedere cliënt snel de juiste hulpmiddelen, zowel voor kort- als langdurig gebruik, maar ook voor particuliere aanschaf. De juiste zorgproducten bestelt u online, op elk moment van de dag, zonder wachttijd: www.medipoint.nl.

3. Dit kunt u van het Care Team verwachten:

  • Medewerkers met een achtergrond in de zorg
  • Actuele informatie over marktontwikkelingen en wetgeving
  • Advies in complexe cliëntsituaties
  • Het organiseren van workshops, trainingen en productpresentaties
  • Persoonlijk contact en een plezierige samenwerking

 

4. Is het lenen van hulpmiddelen gratis?

Er is een landelijke lijst van hulpmiddelen die geleend kunnen worden en die volledig door de zorgverzekeraar worden vergoed. Hulpmiddelen die geleend kunnen worden via Medipoint behoren tot deze lijst. Deze vergoeding heeft geen invloed op het eigen risico van de cliënt.

5. Waar kan ik mijn cliënt naartoe verwijzen voor hulpmiddelen?

Zit u bij de cliënt en heeft u een vraag wat de mogelijkheden zijn voor een bepaald hulpmiddel? Dan kunt u de cliënt uiteraard doorsturen naar een van de Medipoint winkels waar de medewerkers klaar staan om de cliënt te helpen. Wilt u echter de klant meteen aan kunnen geven wat mogelijk is, dan kan de verwijspagina van Medipoint helpen. Sla de pagina op en u heeft altijd de juiste verwijzing bij de hand. https://www.medipoint.nl/verwijzing/

6. Wat moet ik doen als ik met spoed hulpmiddelen nodig heb?

Voor spoedaanvragen raden wij u aan om contact op te nemen met onze klantenservice via telefoonnummer 088 – 10 20 100

7. Waar vind ik informatie over hulpmiddelen en vergoedingen?

De hulpmiddelengids is de overzichtelijke wegwijzer over verschillende hulpmiddelen en de mogelijkheden van vergoeding. 

Wilt u deze gids ontvangen? Vul uw gegevens in op de contactpagina en vermeld in de onderwerpregel “hulpmiddelengids”. De hulpmiddelengids wordt zo snel mogelijk naar u toe gestuurd. U kunt de gids ook digitaal raadplegen.

8. Met welke hulpmiddelen kan ik de zelfstandigheid van mijn cliënt bevorderen?

Hoe kunnen hulpmiddelen een bijdrage leveren aan een veilige leefomgeving en een zelfstandige cliënt? Schrijf u in voor een workshop ‘zelfstandig thuis’. Wilt u deelnemen aan een workshop? Neem dan contact op met de Care Team consulent in uw regio via info@medipoint.nl

9. Heeft Medipoint een speciaal aanspreekpunt voor zorgprofessionals?

Voor medewerkers in de eerstelijnszorg heeft Medipoint een Care Team. Het Care Team onderhoudt het contact tussen Medipoint en de zorgprofessional en geeft antwoord op alle vragen over zorghulpmiddelen. Het Care Team vertegenwoordigt de zorgprofessional binnen Medipoint met als oogpunt de krachten te bundelen en er zo voor te zorgen dat de cliënt de maximale zorg en aandacht krijgt die hij of zij nodig heeft. Het Care Team werkt vanuit een regioverdeling met vaste aanspreekpunten. Wilt u weten wat het Care Team voor u kan betekenen? Neem dan contact met ons op via info@medipoint.nl

10. Waarom moet ik bij een bed altijd een los matras bestellen?

Omdat iedere cliëntsituatie anders is moet het bed en het matras altijd los besteld worden. Zo kunt u ook kiezen voor een anti-decubitus matras indien dat noodzakelijk is.

11. Hebben jullie tilbanden die in de stoel kunnen blijven zitten?

Medipoint hanteert in de uitleen short-stay tilbanden die alleen bedoeld zijn voor de transfer.

12. Zijn er hulpmiddelen speciaal voor het aantrekken van steunkousen?

Door de veranderingen in de regelgeving worden de indicaties voor het aan- en uittrekken van steunkousen veelal afgebouwd of geminimaliseerd. Hoe kunnen hulpmiddelen hierbij een oplossing bieden?

Wilt u deelnemen aan een workshop over de aan- en uittrekhulpmiddelen voor elastische kousen? Neem dan contact op met de Care Team consulent in uw regio via info@medipoint.nl

13. Is er een Medipoint winkel of uitleenpunt bij mij in de buurt?

Een volledig overzicht van de Medipoint winkels en uitleenpunten is te vinden via onze website www.medipoint.nl of via de homepage van de portal.

14. Ik kan de klant niet vinden ondanks dat de geboortedatum en het adres kloppent?

Zoek dan op een andere manier. Geboortedatum in combinatie met het BSN nummer geeft altijd de juiste gegevens weer.

15. Ik heb net een bestelling geplaatst maar wil die nu annuleren, wat moet ik doen?

Het is niet mogelijk om bestellingen die nog niet afgeleverd zijn te annuleren. Daarvoor kun u contact opnemen met de klantenservice op 088 - 10 20 100.

16. De website ziet er een beetje raar uit, hoe komt dat?

Deze website is ontwikkeld en uitgebreid getest. Het kan er op bepaalde telefoons iets anders uitzien, dat heeft met de grootte van het beeldscherm te maken. De volgende apparaten worden ondersteund:

Tablets

  • iPad 2
  • iPad 3
  • iPad Air
  • Samsung Galaxy Tab 3
  • Samsung Galaxy Tab 4

Smartphones

  • iPhone 6
  • Samsung Galaxy S4
  • Samsung Galaxy S5
  • Samsung Galaxy S6

Op de volgende apparaten werkt het programma ook maar het scherm is iets te klein om prettig te kunnen werken:

Smartphones

  • iPhone 5
  • Samsung Galaxy S3 mini
  • Samsung Galaxy S4 mini LG
  • Optimus L7

Alle browsers worden ondersteund, er is getest op:

  • Internet Explorer
  • Chrome • Firefox
  • Safari

17. Ik zie geen loophulpmiddelen staan in het rijtje hulpmiddelen?

Controleer of het vinkje aanstaat bij zowel huur particulier als huur ledenvereniging. Als een klant geen lid is van een ledenvereniging, dan zie je daar ook geen hulpmiddelen staan.